Ön Bilgilendirme Formu
TANIMLAR
İNTERNET SİTESİ:SATICI’nın, Ürün ve Hizmetlerini internet üzerinden Tüketici’ye satışını gerçekleştirdiği mecra olup işbu sözleşmedewww.kokluzeytincilik.com.trolarak temsil edilmektedir.
SATICI: Köklü Zeytin Zeytinyağı Gıda Tarım İth. İhr. San. ve Tic. A.Ş
ÜRÜN/ÜRÜNLER:İNTERNET SİTESİ’nde TÜKETİCİ’lere satışı yapılan tüm mal ve hizmetleri kapsamaktadır.
TÜKETİCİ:İNTERNET SİTESİ üzerinden ÜRÜN sipariş etmekte olan kişileri belirtmektedir.
SÖZLEŞME:İNTERNET SİTESİ üzerinden SATICI’nın TÜKETİCİ’ye gerçekleştirmiş olduğu satış işleminin şart ve yükümlülüklerini içermektedir.
Bu Sözleşme; Tüketici’nin, mobil cihazındaki uygulama ile işlem yaptığı halleri de kapsamak üzere SATICI'ya ait İNTERNET SİTESİ’ne sipariş vererek satın almak istediği aşağıda belirtilen ürün/hizmetlerin ("Ürün/Ürünler") Tüketici’ye satışı-teslimi ve diğer hususlara ilişkin olarak tarafların hak ve yükümlülüklerini düzenler. Tüketici bu Sözleşme'yi İNTERNET SİTESİ’nde onayladıktan sonra, sipariş verdiği Ürün(ler)'in bedeli ve masrafları seçtiği ödeme yöntemi ile tahsil olunur.
Madde 1 - TARAFLAR
SATICI: |
|
Unvanı: |
Köklü Zeytin Zeytinyağı Gıda Tarım İth. İhr. San. ve Tic. A.Ş |
Adres: |
Küçükköy Mahallesi Tellikavak Caddesi 31. Sokak No 1/1Ayvalık Balıkesir |
Telefon: |
0(850) 532 1 444 |
Banka Hesabı: |
Köklü Zeytin Zeytinyağı Gıda Tarım İthalat İhracat Sanayi ve Ticaret A.Ş. BANKA : HALK BANKASI ŞUBE : AYVALIK ŞUBESİ IBAN : TR93 0001 2009 2420 0010 2603 08 |
TÜKETİCİ: |
|
Adı,Soyadı/Ünvanı: |
|
Adres: |
|
Telefon: |
|
E-Posta: |
|
Madde 2: SÖZLEŞME KONUSU ÜRÜN, FİYAT, ÖDEME VE TESLİMAT
Ürünlerin (malların/hizmetlerin) Cinsi ve Türü, Miktarı, Marka/Modeli/ Rengi, Birim Fiyat(lar)ı ve Satış Bedeli ile Ödeme (tahsilat) Bilgileri ve Tüketici’nin bildirdiği teslim yeri dahil Teslimat Bilgileri aşağıda belirtildiği gibidir.
ÜRÜN: |
BİRİM FİYAT: |
ADET: |
TOPLAM: |
|
|
|
|
Sipariş işlem ve gönderim ücretleri |
|
||
ÖDEME TOPLAMI |
|
TESLİMAT BİLGİLERİ: |
|
Adı,Soyadı/Ünvanı: |
|
Adres: |
|
Telefon: |
|
E-Posta: |
|
FATURA BİLGİLERİ: |
|
Adı,Soyadı/Ünvanı: |
|
Adres: |
|
Telefon: |
|
E-Posta: |
|
Madde 3- TÜKETİCİ’NİN ÖNCEDEN BİLGİLENDİRİLDİĞİ HUSUSLAR
Tüketici, aşağıdaki hususlarda, bu
Sözleşme'nin Tüketici tarafından İNTERNET SİTESİ’nde kabulü ile kurulmasından
ve gerek siparişi, gerek ödeme yükümlülüğü altına girmesinden önce İNTERNET
SİTESİ'nin ilgili sayfaları-kısımlarındaki tüm genel-özel açıklamaları görerek
ve inceleyerek bilgilendiğini teyiden kabul eder.
-- SATICI'nın unvanı ve iletişim bilgileri ile güncel tanıtıcı bilgileri,
-- Ürün(ler)'in İNTERNET SİTESİ'nden alınması sırasındaki satış işlemi
aşamaları ile yanlış girilen bilgilerin düzeltilmesine ilişkin amaca uygun
araçlar-yöntemler,
-- SATICI tarafından uygulanan Tüketici bilgileri için geçerli gizlilik, veri
kullanımı-işleme ve Tüketici'ya elektronik iletişim kuralları ile Tüketici'nın
bu hususlarda SATICI'ya verdiği izinler, Tüketici'nın kanuni hakları,
SATICI'nın hakları ve tarafların haklarını kullanım usulleri,
-- Ürünler için SATICI tarafından öngörülen gönderim kısıtlamaları,
-- Sözleşme konusu Ürün(ler) için SATICI tarafından kabul edilen ödeme
yöntem-araçları ile Ürünler'in temel özellik-nitelikleri, vergiler dahil toplam
fiyatı (ilgili masraflar da dahil olmak üzere Tüketici'nın SATICI'ya ödeyeceği
toplam bedel),
-- Ürünler'in Tüketici'ya teslimine ilişkin usuller ile nakliye-teslim-kargo
masrafları hakkında bilgiler,
-- Ürünler ile ilgili diğer ödeme/tahsilat ve teslimat bilgileri ile
Sözleşme'nin ifasına ilişkin bilgiler, bu hususlarda tarafların
taahhüt-sorumlulukları,
-- Tüketici'nın cayma hakkına sahip olmadığı Ürünler ve diğer
mal-hizmetler,
-- Tüketici'nın cayma hakkının olduğu durumlarda bu hakkını kullanma şartları,
süresi ve usulü ile hakkın süresinde kullanılmaması durumunda Tüketici'nın
cayma hakkını kaybedeceği,
-- Cayma hakkı olan Ürünler'de, Ürün cayma süresi içinde kullanım
talimatlarına, olağan işleyişine veya teknik özelliklerine uygun
kullanılmamasından ötürü bozulduğu veya bir değişikliğe uğradığı takdirde
Tüketici'nın cayma talebinin kabul edilmeyebileceği ve her durumda SATICI'ya
karşı sorumlu olacağı, SATICI'nın kabul ettiği hallerde söz konusu bozukluğa
veya değişime göre uygun bulduğu bir tutarı Tüketici'ya yapacağı geri ödemeden
tenzil (mahsup) ile tahsil edebileceği,
-- Cayma hakkının bulunduğu durumlarda (diğer ilgili hallerde) Ürünleri
SATICI'ya ne şekilde iade edebileceği ve ilgili tüm mali hususlar (iade
yolları, masrafı ve Ürün bedelinin iadesi ve iade sırasında Tüketici tarafından
kazanılmış/kullanılmış ödül puanları, hediye çekleri, bedelsiz ürünler ve
sağlanmış diğer ücretsiz/iskontolu imkanlar için yapılabilecek indirim ve
mahsuplar dahil),
-- Tüketici'nın tüzel kişi olması halinde, ticari ya da mesleki amaçlarla satın
aldığı Ürünler için (örneğin toplu alımlar herhalükarda bu nitelikte sayılır)
cayma hakkı başta olmak üzere "tüketici haklarını"
kullanamayacağı,
-- Mahiyetine göre bu Sözleşme'de de yer alan diğer tüm satış şartları ile işbu
Sözleşme Tüketici tarafından İNTERNET SİTESİ’nde onaylanarak kurulduktan sonra
Tüketici'ya elektronik posta ile gönderildiğinden Tüketici tarafından istenen
süre ile saklanıp buradan erişilebileceği, SATICI'nın da üç yıl süre ile
nezdinde saklayabileceği,
-- Gizlilik, kişisel veriler ve elektronik ticari iletişimler hakkında
işlem-uygulamalar,
-- Uyuşmazlık hallerinde Tüketici'nın SATICI'ya şikayetlerini iletebileceği
iletişim bilgileri ile yasal başvurularını 6502 Sayılı Kanun'un ilgili
hükümlerine uygun olarak İlçe/İl Hakem Heyetlerine ve Tüketici Mahkemeleri'ne
yapabileceği.
Madde 4- CAYMA HAKKI
Tüketici’nin, herhangi bir gerekçe
göstermeksizin, Ürün’ü teslim aldığı tarihten itibaren ondört (14) gün içinde
cezai şart uygulanmadan siparişten-Sözleşme'den cayma hakkı vardır.
Kanunen cayma hakkı olan durumlarda, cayma süresi içinde malın özelliklerine ve
kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullanılmadığı için meydana gelen
deforme ve bozulmalardan kanun gereği Tüketici sorumlu olup bu sebeple Ürün’e
ilişkin cayma hakkını kaybedebilir.
Tüketici’nin cayma hakkını kullanması durumunda ilgili Ürün’ün anlaşmalı kargo
firması olan Aras Kargo ile SATICI’ya iade etmesi mümkündür.
Cayma hususundaki açık bildirim yukarıdaki iletişim adreslerimize, web talep
formu, elektronik posta, telefon gibi araçlar ile yapılabilir. Bu hakkın
kullanılması halinde, Ürün’ün SATICI’ya gönderildiğine ilişkin kargo teslim
tutanağı örneği ile fatura aslının iadesi, faturası kurumlar adına düzenlenen
Ürün iadelerinde iade faturası kesilmesi, ayrıca iade edilecek Ürünler’in
kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları ile birlikte eksiksiz ve hasarsız
olarak iletilmesi gerekmektedir.
Cayma hakkı bulunan hallerde Tüketici'nın cayma hakkını kullandığına dair açık
bir bildirimi yasal 14 günlük süre içinde SATICI'ya yöneltmiş (yukarıda
belirtilen iletişim adreslerine sözlü/yazılı iletmiş) olması yeterlidir. Söz
konusu hakkın süresi içerisinde kullanılması durumunda, Ürün'ün azami on (10)
gün içerisinde, giderleri Tüketici'ya ait olmak üzere SATICI'nın yukarıdaki
adresine gönderilmesi zorunludur. INTERNET SİTESİ'nde ürün iadeleri için
anlaşmalı kargo firması belirtilmiş ise, Tüketici Ürün'ü bulunduğu İlçe
dahilindeki veya harindeki bir şubesinden gönderebilir, bu takdirde
Tüketici'dan masraf alınmaz.
Ayrıca vergi mevzuatı gereği, Tüketici tarafından kanunen İade Faturası
kesilmesi gereken hallerin yanı sıra Ürünle beraber iade edilecek olan fatura
üzerinde, aşağıda belirtilen, iade ile ilgili bölüm doldurulup imzalanacaktır.
Faturası kurumlar (tüzel kişiler) adına düzenlenen sipariş iadeleri, İade
Faturası kesilmediği takdirde kabul edilmeyecektir).
Yukarıdaki belirtilen gereklerin Tüketici tarafından yerine getirilmesi kaydı
ile, cayma bildiriminin SATICI'ya ulaştığı tarihten itibaren 14 gün içinde,
Ürün bedeli Tüketici'ye, Ürün'ü
satın alırken kullandığı ödeme aracına uygun bir şekilde iade edilir.
MADDE 5 – TÜKETİCİ’NİN SÖZLEŞME KONUSU ÜRÜNÜ SATIN ALIRKEN ÖDÜL PUANLARI KAZANDIĞI VE/VEYA ÖDÜL PUANLARI KULLANARAK SATICI'YA ÖDEME YAPTIĞI HALLERDE UYGULANACAK ÖZEL ŞARTLAR
5.1. Ödül puanları vb.lerini
kazandıran bir kuruluş ile Tüketici ve SATICI arasında, ödül puanlarının
SATICI'ya ait İNTERNET SİTESİ'nden alışverişlerde indirim vb. sağlamasına imkan
veren cari bir anlaşmanın-sözleşmenin varlığında, Tüketici, SATICI'nın söz
konusu anlaşması ve keza kendisinin anılan kuruluş ile sözleşmesinin gereği
olarak bu Sözleşme konusu alışverişi sebebi ile öyle bir ödül puanı kazanmış
ise, işbu Sözleşme'den cayılması ve sair suretle feshi/sipariş iptali ile
Tüketici'ya bir geri ödeme yapılması mevzubahis olan hallerde, Tüketici
tarafından bu Sözleşme konusu satın alma ile kazanılmış ödül puanları,
hediyeler ve benzerlerinin tutarı (parasal değeri) Tüketici'dan geri alınır.
Şöyleki; bu geri alma işlemi, SATICI'nın ilgili kuruluş ile anlaşmasında farklı
bir yöntem öngörülmedikçe, Tüketici'nın anılan kuruluş-sistem nezdinde (işbu
Sözleşme konusu alışveriş ile kazanılmış ödül puanları hariç) yeterli-başka
ödül puanı mevcut ise öncelikle o ödül puanlarından, mevcut değil ise
SATICI'nın Tüketici'ya iade edeceği bedelden nakden indirilerek (mahsup
edilerek) yapılır.
5.2. Tüketici tarafından işbu Sözleşme konusu Ürün alışverişinde SATICI'ya
ödeme kısmen/tamamen ödül puanları vb. ile yapılmış ise, bu suretle satın
alınan Ürün'ün bu Sözleşme'nin ilgili hükümlerine göre Ürün bedeli Tüketici'ye
geri ödenecek biçimde iadesinin söz konusu olduğu hallerde, Tüketici'nin Ürün'ü
İNTERNET SİTESİ’nde satın alırken SATICI nezdindeki kullandığı ödül puanı ve
benzerleri, SATICI'nın ilgili kuruluş ile farklı bir anlaşması olmadıkça,
Tüketici'ye (yine puan olarak) iade edilebilir.
5.3. Tüketici tarafından herhangi bir surette haksız ödül puanı kazanımı veya
kullanımının tespit edildiği durumlarda geçerli bir genel kural olarak, söz
konusu ödül puanlarının parasal değeri-tutarı SATICI tarafından Tüketici'den
(kredi kartından, nakden ve sair yasal yöntemler ile) tahsil olunabilecektir.
Bu hüküm, öyle bir sistemin uygulaması neticesi SATICI tarafından Tüketici'ye
hediye verilen malların bedeli için de geçerlidir.
5.4. Ödül puanı ve benzerlerinin kazanım ve kullanım işlemleri ilgili diğer
hususlar, söz konusu kuruluş ile Tüketici ve SATICI arasındaki
anlaşma-sözleşmelerin hükümlerine tabi olup, ilgili hallerde SATICI, gerek
burada, gerek anılan sözleşme-anlaşmalarda belirli tüm hak-yetkileri Tüketici
ve kuruluş nezdinde kullanabilir, ilgili işlemleri belirtilen kuruluş ve/veya
aynı sistemdeki diğer işyerleri adına ve/veya hesabına da yapabilir.
5.5. SATICI'dan kazanılan veya SATICI nezdinde kullanılan ödül puanları, hediye
çekleri vb. mukabili nakdi para talepleri, hiçbir durumda ve surette kabul
edilmez.
5.6. SATICI, Tüketici ile yukarıda anılan kuruluşlar arasındaki ihtilaflar ile
bunların herhangi bir maddi, hukuki, mali ve mali olmayan sonucu için hiçbir
mesuliyet kabul etmemektedir; yukarıdaki hükümler geçerli ve saklıdır.
5.7. Yukarıdaki hükümler, varsa, Tüketici'nin doğrudan SATICI'dan edindiği ödül
puanı kazanım ve kullanımlarında da kıyasen uygulanır. İNTERNET
SİTESİ/SATICI'dan ödül puanı kazanan veya SATICI'ya ödemelerinde ödül puanı
vb.lerini kullanan tüm tüketiciler, böylece Tüketici, yukarıdaki özel şartları
(da) kabul etmiş olmaktadır.
MADDE 6 - GÜVENLİK-GİZLİLİK, KİŞİSEL BİLGİLER, ELEKTRONİK İLETİŞİMLER VE FİKRİ-SINAİ HAKLAR İLE İLGİLİ KURALLAR
INTERNET SİTESİ'nde bilgilerin
korunması, gizliliği, işlenmesi-kullanımı ve iletişimler ile diğer hususlarda
aşağıda cari esasları belirtilen gizlilik kuralları-politikası ve şartlar geçerlidir.
6.1. Tüketici tarafından İNTERNET SİTESİ’ndegirilen bilgilerin ve işlemlerin
güvenliği için gerekli önlemler, SATICI tarafındaki sistem altyapısında, bilgi
ve işlemin mahiyetine göre günümüz teknik imkanları ölçüsünde alınmıştır.
Bununla beraber, söz konusu bilgiler Tüketici cihazından girildiğinden Tüketici
tarafında korunmaları ve ilgisiz kişilerce erişilememesi için, virüs ve benzeri
zararlı uygulamalara ilişkin olanlar dahil, gerekli tedbirlerin alınması
sorumluluğu Tüketici'ya aittir.
6.2. Tüketici'nın sair suretle verdiği kişisel veri ve ticari elektronik
iletişimlerine dair izin-onaylarının yanısıra ve teyiden; Tüketici'nın İNTERNET
SİTESİ'ne üyeliği ve alışverişleri sırasında edinilen bilgileri SATICI, dahil
olduğu ve ilerideki iştirakleri, bağlı şirketleri, ortakları, halefleri ve/veya
bunların belirleyecekleri üçüncü kişiler/kuruluşlar tarafından muhtelif
ürün/hizmetlerin sağlanması ve her türlü bilgilendirme, reklam-tanıtım,
iletişim, promosyon, satış, pazarlama, mağaza kartı, kredi kartı ve üyelik
uygulamaları amaçlı yapılacak elektronik ve diğer ticari-sosyal iletişimler
için, belirtilenler ve halefleri nezdinde süresiz olarak veya öngörecekleri
süre ile kayda alınabilir, basılı/manyetik arşivlerde saklanabilir, gerekli
görülen hallerde güncellenebilir, paylaşılabilir, aktarılabilir, transfer
edilebilir, kullanılabilir ve sair suretlerle işlenebilir. Bu veriler ayrıca
kanunen gereken durumlarda ilgili Merci ve Mahkemelere iletilebilir. Tüketici
kişisel olan-olmayan mevcut ve yeni bilgilerinin, kişisel verilerin korunması
hakkında mevzuat ile elektronik ticaret mevzuatına uygun biçimde yukarıdaki
kapsamda kullanımına, paylaşımına, işlenmesine ve kendisine ticari olan-olmayan
elektronik iletişimler ve diğer iletişimler yapılmasına muvafakat ve izin
vermiştir.
6.3. Tüketici SATICI'ya belirtilen iletişim kanallarından ulaşarak veri
kullanımı-işlenmelerini ve/veya aynı kanallardan ulaşarak ya da kendisine
gönderilen elektronik iletişimlerdeki red hakkını kullanarak iletişimleri her
zaman için durdurabilir. Tüketici'nın bu husustaki açık bildirimine göre,
kişisel veri işlemleri ve/veya tarafına iletişimler yasal azami süre içinde
durdurulur; ayrıca dilerse, hukuken muhafazası gerekenler ve/veya mümkün
olanlar haricindeki bilgileri, veri kayıt sisteminden silinir ya da kimliği
belli olmayacak biçimde anonim hale getirilir. Tüketici isterse kişisel
verilerinin işlenmesi ile ilgili işlemler, aktarıldığı kişiler, eksik veya
yanlış olması halinde düzeltilmesi, düzeltilen bilgilerin ilgili üçüncü kişilere
bildirilmesi, verilerin silinmesi veya yok edilmesi, otomatik sistemler ile
analiz edilmesi sureti ile kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına
itiraz, verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebi ile zarara uğrama
halinde giderilmesi gibi konularda SATICI'ya her zaman yukarıdaki iletişim
kanallarından başvurabilir ve bilgi alabilir. Bu hususlardaki başvuru ve
talepleri yasal azami süreler içinde yerine getirilecek yahut hukuki gerekçesi
tarafına açıklanarak kabul edilmeyebilecektir.
6.4. INTERNET SİTESİ'ne ait her türlü bilgi ve içerik ile bunların
düzenlenmesi, revizyonu ve kısmen/tamamen kullanımı konusunda; SATICI'nın
anlaşmasına göre diğer üçüncü sahıslara ait olanlar hariç; tüm fikri-sınai
haklar ve mülkiyet hakları SATICI'ya aittir.
6.5. SATICI yukarıdaki konularda gerekli görebileceği her türlü değişikliği
yapma hakkını saklı tutar; bu değişiklikler SATICI tarafından INTERNET
SİTESİ'nden veya diğer uygun yöntemler ile duyurulduğu andan itibaren geçerli
olur.
6.6. INTERNET SİTESİ'nden ulaşılan diğer sitelerde kendilerine ait
gizlilik-güvenlik politikaları ve kullanım şartları geçerlidir, oluşabilecek
ihtilaflar ile menfi neticelerinden SATICI sorumlu değildir.
Madde 7- GENEL HÜKÜMLER
7.1. Sözleşme konusu Ürün, yasal 30 günlük süre aşılmamak koşulu ile Tüketici'ye veya İNTERNET SİTESİ’nde gösterdiği adresteki üçüncü kişi/kuruluşa aşağıda belirtilen esaslarda teslim edilir. SATICI, Ürünler'i, gönderileri için anlaşmalı kargo firması aracılığı ile göndermekte ve teslim ettirmektedir. Bu kargo firmasının Tüketici'nın bulunduğu yerde şubesi olmaması halinde, Tüketici'nin Ürünü, kargo firmasının, SATICI tarafından bildirilen bir diğer yakın şubesinden teslim alması gerekmektedir.
Stoklarda olan Ürünler, sipariş
tarihinden itibaren, en geç üç (3) iş günü içerisinde kargoya teslim edilecek
şekilde planlanır. Ancak, aynı sipariş içinde mağazalardan veya dış depo’dan
tedarik edilecek Ürün’ler var ise yedi (7) iş günü içerisinde sipariş içerisindeki
tüm ürünlerin kargoya teslim edilmesi planlanmaktadır. Tahmini belirtilen işbu
sürelerin uzaması halinde Tüketici SATICI tarafından ayrıca
bilgilendirilecektir. Kargo Firmaları, SATICI’dan teslim aldığı gönderileri,
uzaklıklarına göre değişmekle birlikte normal şartlar altında ortalama 3 (üç)
iş günü içerisinde tüketicilere ulaştırmaktadır.
7.2 Genel olarak ve aksi açıkca belirtilmediği sürece teslimat masrafları
(kargo ücreti vb.) Tüketici'ye aittir. SATICI, satış anında yürüttüğü ve
İNTERNET SİTESİ’ndeşartlarını ilan ettiği kampanyalara bağlı olarak söz konusu
teslimat masraflarının tamamını ya da bir kısmını Tüketici'ye
yansıtmayabilir.
Bunun gibi, Tüketici’nin herhangi bir SATICI kampanyasının asgari tutarında
alışveriş sureti ile indirim veya aynı mahiyette olmak üzere bedelsiz (hediye)
ürün aldığı haller ile hediye çeki kazandığı/kullandığı tüm hallerde, cayma
hakkının sipariş konusu ürünlerin tamamı veya bir kısmı için kullanılması
neticesinde söz konusu asgari bedelin altına inilmiş yahut herhangi bir surette
hediye çeki kazanım/kullanımı şartı ortadan kalkmış, böylece genel ifadesi ile
kampanyadan yararlanma şartları / hediye çeki kazanım veya kullanım şartları
Tüketici tarafından bozulmuş-uyulmamış ise, söz konusu indirimin (varsa keza
hediye ürün bedelinin) tamamı Tüketici'ye iade edilecek tutardan mahsup
edilerek tahsil olunur; Tüketici alışverişi sebebi ile (sanal/fiziki) hediye çeki
kazanmış ise bu çek iptal edilir, (sanal veya fiziki) hediye çeki kullanmış ise
çek bedelinin tamamı yine Tüketici'ye iade edilecek tutardan mahsup edilir.
Bu hükümler, cayma hakkının kullanıldığı hallerin yanısıra, ayıplı ürünler
hariç ürün iadesinin söz konusu olduğu diğer tüm hallerde de aynen tatbik
edilir.
7.3. Ürün'ün normal satış/teslimat koşulları dışında olağanüstü durumlar (hava
muhalefeti, yoğun trafik, deprem, sel, yangın gibi) nedeni ile yasal azami 30
günlük süre zarfında teslim edilememesi söz konusu ise, SATICI teslimat ile
ilgili olarak Tüketici'yı bilgilendirir. Bu durumda Tüketici siparişi iptal
edebilir, benzer bir ürün sipariş edebilir veya olağanüstü durum sonuna kadar
bekleyebilir.
7.4. Bu Sözleşme'den ve/veya uygulanmasından doğabilecek her türlü uyuşmazlığın
çözümünde SATICI kayıtları (bilgisayar-ses kayıtları gibi manyetik ortamdaki
kayıtlar dahil) delil oluşturur; tarafların ilgili emredici yasal
düzenlemelerden bu hususta doğan hakları geçerli ve saklıdır.
7.5. Ürünlerin teslimatı anında
Tüketici'nin adresinde bizatihi bulunmaması ve adresteki kişilerin teslimatı
kabul etmemesi durumunda SATICI, bu husustaki edimini yerine getirmiş kabul
edilecektir. Adreste teslim alacak bir kimsenin olmaması durumunda kargo
firması ile temas kurarak ürünlerin sevkiyatını takip etmek Tüketici'nin
sorumluluğundadır. Ürün, Tüketici'den başka bir kişi/kuruluşa teslim edilecek
ise, teslim edilecek kişi/kuruluşun adresinde bulunmaması veya teslimatı kabul
etmemesinden SATICI sorumlu tutulamaz.
Bu hallerde Tüketici'nin Ürün'ü geç teslim almasından kaynaklanan her türlü
zarar ile Ürün'ün kargo şirketinde beklemiş olması ve/veya kargonun SATICI'ya
iade edilmesinden dolayı oluşan giderler de Tüketici'ye aittir.
7.6. Tüketici, Ürün'ü teslim aldığı anda kontrol etmekle ve Ürün'de kargodan
kaynaklanan bir sorun gördüğünde, Ürün'ü kabul etmemek ve Kargo firması
yetkilisine tutanak tutturmakla sorumludur. Aksi halde SATICI sorumluluk kabul
etmeyecektir.
7.7. Sözleşme-kanuna uygun caymalar dahil sipariş iptallerinde ve Sözleşme
fesihlerinde, Ürün bedeli tahsil edilmiş ise, azami 14 gün içinde Tüketici'ye
iade edilir. Aşağıdaki kuralın gerekleri saklıdır. İade Tüketici'nin SATICI'ya
Ürün bedeli tediyesinde kullandığı ödeme aracına uygun bir şekilde yapılır. Örneğin
Kredi kartlı ödemelerde iade işlemi de Tüketici kredi kartına iade sureti ile
yapılır ve Ürün tutarı, siparişin Tüketici tarafından iptal edilmesinden sonra
aynı sürede ilgili bankaya iade edilir; bu tutarın bankaya iadesi işleminin
SATICI tarafından yapılmasında sonra Tüketici hesaplarına yansıması tamamen
banka işlem süreci ile ilgili olduğundan, Tüketici olası gecikmeler için
SATICI’nın herhangi bir şekilde müdahalesi ve sorumluluk üstlenmesinin mümkün
olamayacağını şimdiden kabul eder (bankaların iadeyi Tüketici hesabına yansıtma
işlemleri genellikle üç haftayı bulabilmektedir).
SATICI'nın iade edilecek bedel için, bu Sözleşme ve kanundan doğan mahsup,
indirim ve tenzilat hakları vardır ve saklıdır. Sözleşme'nin SATICI'nın edimini
ifa etmemesinden ötürü Tüketici tarafından feshedildiği hallere ilişkin
Tüketici kanuni hakları da saklı ve mevcuttur.
7.8. Tüketici Ürün ve satışla ilgili
talep ve şikayetlerini, Sözleşme'nin giriş kısmındaki SATICI iletişim
kanallarından ulaşarak, sözlü veya yazılı şekilde SATICI'ya bildirebilir.
7.9. SATICI Sözleşme konusu Ürün'ü tedarik edemeyeceğinin anlaşılması halinde,
bu durumu öğrendiği tarihten itibaren üç (3) gün içinde açık bir şekilde
Tüketici'yi kanuna uygun yöntemle bilgilendirmek ve sözlü/yazılı onayını almak
kaydıyla, eşit kalite-fiyatta başka bir mal/hizmeti tedarik edebilir ve
Sözleşme konusu taahhüdünü bu suretle yerine getirmiş sayılır. Tüketici söz
konusu onayı verip vermemekte her bakımdan serbesttir ve onay vermediği
hallerde sipariş iptaline (Sözleşme feshine) ilişkin akdi-kanuni hükümler
uygulanır.
7.10. Yukarıda 3. maddede yazılı hususların bir kısmı mahiyeti itibari ile bu
Sözleşme'de yer almayabilir; bununla beraber, Tüketici tarafından İNTERNET
SİTESİ’nde görülen/onaylanan Ön Bilgilendirmelerde, keza İNTERNET SİTESİ'nin
(ilgisine göre satış aşamaları veya genel) bilgilendirme sayfaları/bölümlerinde
yer almaktadırlar.
7.11. Tüketici, kabulü sonrasında bildirdiği e-posta (mail) adresine
gönderildiklerinden, söz konusu Bilgilendirmelere ve bu Sözleşme'ye, anılan
maili cihazına kaydedip saklayarak her zaman ulaşabilir ve inceleyebilir. Öte
yandan, SATICI nezdindeki sistemlerde üç yıl süre ile muhafaza edilir.
7.12. Tüketici'nın, SATICI tarafından aksi yazılı öngörülmemiş ise, Ürün'ü
teslim almadan önce bedelini tamamen
ödemiş olması gerekir. Peşin
satışlarda teslimattan önce Ürün bedeli SATICI'ya tamamen ödenmediği, taksitli
satışlarda vadesi gelen taksit tutarı tediye edilmediği takdirde SATICI, tek
taraflı olarak sözleşmeyi iptal edebilir ve Ürün'ü teslim etmeyebilir.
Ürün teslimatı sonrasında herhangi bir sebepten dolayı, işlem yapılan kredi
kartının ait olduğu Banka/finansman kurumunun Ürün bedelini SATICI'ya ödememesi
ya da ödediği bedeli geri talep etmesi halinde, Ürün en geç 3 gün içinde Tüketici
tarafından SATICI'ya iade edilir. Ürün bedelinin ödenmemesi Tüketici’nin bir
kusurundan veya ihmalin kaynaklanıyor ise kargo masrafları Tüketici tarafından
karşılanacaktır. SATICI'nın iadeyi kabul etmeksizin Ürün bedeli alacağını takip
dahil diğer tüm akdi-kanuni hakları ayrıca ve her halükarda saklıdır.
Tereddüte mahal vermemek bakımından; Tüketici'nin satış bedelini, bankalardan
(finansman kuruluşları dahil) sahip olduğu kredi kartı, taksit kart v.b. ile
ödediği hallerde, bu kartların sağladığı tüm imkanlar doğrudan kartı veren
kuruluşça sağlanmış kredi ve/veya taksitli ödeme imkanlarıdır; bu çerçevede
gerçekleşen ve SATICI'nın bedelini defaten veya peyder pey tahsil ettiği Ürün
satışları işbu Sözleşme’nin tarafları yönünden kredili veya taksitli satış
değildir, peşin satıştır. SATICI'nın kanunen taksitle satış sayılan hallerdeki
yasal hakları (taksitlerin ödenmemesi halinde sözleşmeyi fesih ve/veya kalan
borcun tümünün temerrüt faizi ile birlikte ödenmesini talep hakları dahil)
ilgili mevuzat çerçevesinde mevcut ve saklıdır. Tüketici'nin temerrüdü
durumunda yürürlükteki kanunların öngördüğü şekilde aylık oranda temerrüt faizi
tatbik edilir.
Madde 8- TÜKETİCİ’NİN KANUNİ BAŞVURU YOLLARI - YETKİLİ YARGI MERCİLERİ
Bu Sözleşme için meydana gelecek olan
uyuşmazlıklarda, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'nca yasa gereği her yıl belirlenen
parasal sınırlar dâhilinde İl ve İlçe Tüketici Hakem Heyetleri, bu sınırları
aşan durumlarda Tüketici Mahkemeleri yetkilidir. Tüketici, bu durumda, SATICI'nın yerleşim yerindeki Hakem Heyetleri
ve Tüketici Mahkemeleri'ne başvurabilir.
Tüketici, işbu Sözleşme'de ve sipariş-sözleşme ön bilgilendirmelerinde
(İNTERNET SİTESİ'nde) yazılı tüm koşulları ve açıklamaları okuduğunu, satışa
konu Ürün/Ürün'lerin temel nitelikleri, teslimat koşulları, ödeme şekli, satış
fiyatı, SATICI ve satışa konu Ürün ile ilgili diğer tüm ön bilgiler ve cayma
hakkı ile kişisel bilgiler-elektronik iletişim ve ödül puanları koşulları dahil
bu Sözleşme'nin 3. maddesinde yazılı bütün konularda önceden bilgi sahibi
olduğunu, tamamını İNTERNET SİTESİ’nde elektronik ortamda gördüğünü ve yine tüm
bunlara elektronik ortamda onay vererek Ürün'ü sipariş ile işbu Sözleşme
hükümlerini kabul ettiğini kabul ve beyan eder.
Ön bilgilendirmeler ve bu Sözleşme, Tüketici'nin SATICI'ya bildirdiği
yukarıdaki mail adresine de gönderilmekte olup, alınan mailde sipariş özeti,
siparişin alındığı teyidi ile birlikte yer almaktadır.